Navigare Necesse Est! Hop on-board – Welcome to the blog Navigare necesse est, a blog about sailing and food & drink on-board. It is about cruising among all the islands of the Baltic sea and the archipelago of Stockholm especially. The archipelago around Stockholm has over 20.000 islands and islets and it is very dear to me and it is among these I have my home harbor. About me: I, Tyra the author of this blog live on a rather small island near the town Vaxholm. I have the Coastal Skipper Certificate and this Coastal Skipper Certificate is the second level of the official Swedish nautical training courses for recreational boat drivers. I love night navigation and has an in-depth knowledge of both day and night navigation, 'close to shore' as well as offshore. The Coastal Skipper Certificate is compulsory for the sailing of boats larger than 12 x 4 meters. Our boat is not that big at all but you never know one day perhaps I really need it. Although I'm sometimes the Captain of the boat and enjoys it I think I am more than willingly to spend a lot of time down in the galley. I just love to cook and bake on-board and I'm lucky I don’t get seasick below deck as many people unfortunately do, the only problem when cooking on-board is when it is leaning too much to one side and if we are going on the wrong tack. View my profile.



Thursday

Mörkernavigering...oh va kul!

Vad ser vi här då?

Igår kväll var vi ute och övade mörkernavigering.



Båtägarskolan anordnade ett navigeringspass i dagsljus och ett pass i mörker. Vi träffades i Gästhamnen i Vaxholm, nära och bra får man ju säga. 20 grader varmt och sol hade det varit på dagen. När vi samlades var klockan 16 och det såg ut som att det skulle bli en riktigt fin kväll. Vilken sagolik tur vi hade, det kunde ju faktiskt lika gärna vara snöblandat regn och sviiinkallt. Kastade loss vid halvfem tiden efter det att Bosse gått igenom säkerhetsdetaljer och instrument.

Det är bra att träna på att ta ut kurser, räkna distanser, fart etc. GPS:en kan ju strejka.
Vi fick också lära oss att identifiera olika fyrkaraktärer
Det kan vara ett maskindrivet fartyg som vi möter föröver, ej för ankar, över 50 meter eller också en bogserbåt.

På den första bilden har vi en bogserbåt akter ifrån, en styrbords sida på en segelbåt, ett maskindrivet fartyg med begränsad manöverförmåga eller ej manöverfärdigt och ett maskindrivet fartyg under 50 meter.

Skriv en rad, don´t be a stranger!
Kommentera här nedan. Navigare necesse est!

Skepp o´hoj

1 comment:

Richards Garage said...

Maskindrivet fartyg över 50 m på väg.